رولت کدو حلوایی

رولت یکی از شیرینی هایی است که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه رولت کدو حلوایی را به شما آموزش می دهیم.

مواد مورد نیاز
پوره کدو حلوایی: دوسوم پیمانه

آرد: سه چهارم پیمانه

تخم مرغ: 3 عدد

شکر: 1 پیمانه

پودر قند: یک چهارم پیمانه

بیکینگ پودر: 1 ق چ

پودر دارچین: 1 ق چ

خامه فرم گرفته: به میزان لازم

روش پخت
تخم مرغ را داخل کاسه ای شکسته و با همزن برقی بزنید تا صاف شود. بعد به تدریج شکر را افزوده و 10 دقیقه دیگر با دور تند به هم زدن ادامه دهید.

پوره کدو حلوایی را به مخلوط تخم مرغ افزوده و با همزن مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

بیکینگ پودر، آرد، پودر دارچین را داخل کاسه ای بریزید. بعد آن را مخلوط کرده و 3 مرتبه الک کنید. سپس مخلوط آرد را به تدریج به مخلوط تخم مرغ افزوده و کمی با همزن بزنید. بعد با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید.

سینی به ابعاد 30 در 40 سانتی متری را انتخاب کرده، سپس کف آن کاغذ روغنی بیندازید و مخلوط مواد را داخل آن پهن کنید.

سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، قرار دهید تا بپزد. سپس بگذارید تا خنک شود.

روی کاغذ روغنی مقداری پودر قند پاشیده، سپس کیک را روی آن قرار داده، با کمک کاغذ آن را رول کنید و به مدت 60 دقیقه کنار بگذارید.

رول کیک را باز کرده و به وسیله کاردکی روی آن خامه بمالید. بعد دوباره آن را رول کرده و به مدت 60 دقیقه در یخچال قرار دهید.

رولت آماده شده را برش زده و سرو کنید (می توانید در هنگام سرو روی آن مقداری پودر قند بپاشید).1


رولت پرتقالی


مواد لازم
آب گرم 1 و 3/4 فنجان

مخمر خشک 2 ق غ

تخم مرغ 2 عدد

آرد 5 فنجان

نمک 1 ق چ

پودر قند 2 فنجان

آب پرتقال 2 ق غ

شکر 3/4 فنجان

پوست پرتقال دو عدد پرتقال

کره 1 فنجان

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
در یک کاسه کوچک مخمر رو با آب گرم مخلوط کنید. یک سوم فنجان شکر بهش اضافه کنید و کمی هم بزنید. به مدت پانزده دقیقه بهش استراحت بدید تا مخمر عمل بیاد. مخمر باید کف کنه. خب بعد از این که مخمر عمل آمد نوبت به آماده کردن خمیر می رسه. 

مرحله دوم
در یک کاسه بزرگ دو تا تخم مرغ رو بشکنید. نصف فنجان کره ذوب شده رو بهش اضافه کنید. یک قاشق چای خوری نمک و مخمر آماده شده رو هم در کاسه بریزید و هم بزنید. آرد رو کم کم اضافه کنید و هر بار با هم زن هم بزنید. در آخر آرد رو به مدت سه دقیقه هم بزنید و سپس روی کاسه رو با پارچه نخی بپوشانید و بهش ده دقیقه استراحت بدید. خب بعد از ده دقیقه دوباره تا سه دقیقه خمیر رو هم بزنید و باز ده دقیقه استراحت بدید. بعد از دومین استراحت باز همین کار رو تکرار کنید. جمعا سه بار باید خمیر رو هم زده و کلا سی دقیقه استراحت کنه. 

مرحله سوم
سطح میز کار رو آرد پاشی کنید. خمیر رو به سه چانه تقسیم کنید. هر چانه رو با وردنه به ضخامت حدودا یک سانت و طول  سی و هشت و عرض بیست سانت باز کنید. در کاسه ای یک دوم فنجان شکر رو با نصف فنجان کره نرم شده مخلوط کنید. دو عدد پرتقال رو خوب بشورید و خشک کنید, پوست هر دو پرتقال رو رنده کنید. فقط ناحیه نارنجی رنگ رنده بشه و به قسمت سفید نرسه. پوست پرتقال ها رو به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید. با برس آشپزی تمیزی این کرم پرتقالی رو روی هر سه تا چانه خمیری که باز کردید بمالید. همه جای خمیر ها رو کاملا  با کرم بپوشانید. 

مرحله چهارم
خمیر های باز شده رو از قسمت طول به شکل یک لوله رول کنید. هر رول رو با یک چاقوی کاملا تیز به قسمت های تقریبا سه سانتی برش بزنید. هر برش رو در یک قالب کاپ کیک چرب شده قرار بدید. هم چنین می تونید اون ها رو در یک ظرف مخصوص فر بذارید. اما برای حفظ ظاهرشون بهتره از قالب کاپ کیک استفاده کنید. روی قالب رو با سلفون بپوشانید و خمیر رو باز به مدت سی دقیقه استراحت بدید. رولت ها رو به مدت ده دقیقه در فری با دمای 400 درجه فارنهایت یا 205 درجه سانتی گراد قرار بدید. پس از پختن رولت ها اجازه بدید کمی خنک بشن و بعد از قالب خارج شون کنید.

مرحله پنجم
پودر قند, مقداری پوست پرتقال و آب پرتقال رو در کاسه ای مخلوط کنید و روی حرارت بذاریدش. اجازه بدید بجوشه و غلیظ بشه. پس از اینکه کمی خنک شد کرم رو روی رولت ها بریزید. این رولت های خوشمزه و خوش عطر رو با چای داغ میل کنید.2


رولت گلابی


مواد اولیه
تخم‌مرغ سه عدد

شکر نصف پیمانه

آرد سفید گندم  سه قاشق سوپخوری

آب سه قاشق سوپخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

بیکینگ‌پودر  یک قاشق مرباخوری

کمپوت گلابی و گیلاس به میزان لازم

پودر قند به میزان لازم

مواد لازم میانی
گلابی پنج عدد

شکر یک پیمانه

آرد نشاسته یک قاشق سوپخوری

دارچین  به میزان لازم

طرز تهیه
شکر و تخم‌مرغ را به همراه وانیل با همزن برقی می‌زنیم تا رنگ آن روشن شود، سپس به ترتیب آب، بیکینگ‌پودر و آرد را اضافه کرده و با همزن برقی می‌زنیم. مایه آماده شده را در سینی فر که قبلا کاغذ روغنی در آن انداخته‌ایم، می‌ریزیم و آن را در فر با حرارت 170 درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا کیک آماده شود. وقتی کیک آماده و سرد شد، کاغذ روغنی را از آن جدا می‌کنیم. برای تهیه مواد میانی، گلابی‌ها را پوست کنده و با رنده درشت، رنده می‌کنیم و به همراه شکر در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا گلابی‌ها بپزند. سپس برای آن‌که کرم حالت ژله‌ای پیدا کند، آرد نشاسته را با کمی آب رقیق کرده و به گلابی‌های پخته شده اضافه می‌کنیم و سریع هم می‌زنیم تا کرم غلظت پیدا کند. در صورت دلخواه کمی دارچین به آن اضافه می‌کنیم. کرم آماده شده را داغ روی کیک ریخته و با لیسک به طور یکنواخت در سطح کیک می‌مالیم. کیک را رول کرده و کاغذ روغنی دور آن می‌پیچیم و کیک را برای یک ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا خودش را بگیرد. سپس رولت را از یخچال خارج کرده و کاغذ را از دور آن باز می‌کنیم، روی رولت را با پودر قند، و کمپوت گلابی و گیلاس تزیین می‌کنیم.3


پی نوشت:
1.www.bartarinha.ir
2.www.mamifood.org
3.www.ashpaziema.com